1 Haziran 2015 Pazartesi

Biliyor musun Vivien, pişmanlık duyduğun çok şey olmadıkça, layıkıyla yaşamadığını söylerler." Tanrıyı Oynayanlar...



Her ne kadar profesyonel bir film eleştirmeni veya yorumcusu olmasam da bu film şiddetle önere bilceğim ve her yaştan insanın izlemesi gereken muhteşem bir film...(zaten gerçek bir yaşam öyküsünü anlatan filmler beni hep etkilemiştir.) Aslında filmle ilgili söylenecek yığınla söz var fakat kısa bi şekilde bahsedecek olursak...Konu bazında bakıldığında  hem mesleki değerlerin sadece teorik bir eğitimle gerçekleşmediğini anlatan hem de ırkçılığa dem vuran bir konu ağına sahip...Hayat şartları sebebiyle istediği kariyere ulaşamamış bir siyahi temizlik görevlisi ve ünlü bir profesörün omuz omuza geçen hayat hikayesi anlatılmakta... Mavi bebek adlı bir  hastalığının çözümünü bulmaları ile süregelen olaylar dizesi yer almakta..son olarak filmi  filmde geçen bir cümle ile sona  bağlamak en uygun ve muazzam kelimeler olacaktır...“Bugün birini onurlandıracağız. 
Kendisi bir tıp fakültesinde asla eğitim almamış olmasına rağmen, tıbbın en büyük öğretmenlerinden biri oldu. İnsan kalbinin ebediyen nasıl çalışacağını farklı bir şekilde anlamamıza yardım etti. Ve bunu okumaktan şeref duyuyorum. Johns Hopkins Üniversitesi Yönetim Kurulu, yenilikçi bir bilim adamı, seçkin bir öğretmen, yetenekli bir klinik teknisyeni olmasını göz önüne alarak, bugün, bu fahri doktorayı kendisine ödül olarak veriyor.. Bay Vivien Thomas…

Film künyesine baktığımızda ise 2004 yapımı ABD filmi yönetmen koltuğunda ise Josept Sargent oturmakta...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder