1 Haziran 2015 Pazartesi

ÖNEMLİ OLAN ZAMANA UZANAN BİR HİKAYE YAZMAKTIR...VE BU GERÇEK BİR ÖĞRETMENİN İŞİDİR...(İMPARATORLAR KULÜBÜ)e



Önemli olan zamana uzanan bir hikaye yazmaktır diyerek başlamam sanırım yorumun için en güzel girizgah olacaktır...Gerçek bir öğretmenin aslında gerçek bir insanın nasıl olması gerektiğini anlatan fevkalade bir eğitim filmi...Tüm hayatını sadece öğrencileri üzerine kuran hem klasik hemde idealist bir öğretmen profili çizen William Hundert'in hayal kırıklıkları,başarıları ve sevinçlerini anlatan her öğretmenin kesinlikle izlemesi gereken bir film... Film , öğretmenliğin nasıl zorlu ve uzun bir yol olduğununda anlatıldığı, gerçek öğretmenliğin hikayesidir...Filmin olay örgüsü genellile öğretmen-sınıf durumları üzerinde ilerler ve bir yarışmaya seçilecek 3 öğrenci ana mantığı oluşturur...Filmden öyle bir sahne var ki insanın gerçekten kendini sorgulaması ve kendi ile yüzleşmesine sebep olur..((.Buraya Bay Bell hakkında doğru düşündüğümü değil yanıldığımı görmek için gelmiştim. Yıllar önce ona inanmakta haklı olduğumu görmek için gelmiştim. Ama bu, sürprizleri olmayan bir hikaye.  Bir tarih öğrencisi olarak ne saygısızlığına ne de başarısına şaşırabilirim. Ben kaybettim Sedwick. Ama hayatın değeri tek bir hata ya da bir başarı ile ölçülmez. Bana bunu diğer öğrencilerim öğretti.  Her ne kadar tökezlese de bir öğretmen her zaman bir öğrencinin karakterini ve bir insanın da kaderini değiştirmek için umut etmekten asla vazgeçmemelidir.)) Yetiştirdiğimiz öğrenciler bizim bir kopyamızdır..Her ne kadar zamanı geldiğinde unutulup bir köşede kalsakta yaşadığımız maneviyat en büyük hazinemizdir... İmparatorluk kulübü bunu anlatan eşsiz bir yapım..Film künyesine baktığımız da ise 2002 yapımı ABD filmi..Yönetmen koltuğunda ise Michael Hoffman oturmakta...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder